#

Скандал у ЖК "Софія": як журналісти підловили одіозного забудовника Мартинова на шахрайстві та брехні

04.02.2020 06:03
Скандал у ЖК "Софія": як журналісти підловили одіозного забудовника Мартинова на шахрайстві та брехні
Фото з мережі Інтернет

Брудна схема, яка діє у пристоличному ЖК, стала об’єктом журналістського розслідування. Люди підозрюють, що забудовник, якому підпорядковується обслуговуюча компанія, постійно маніпулює із показниками на лічильниках, дурячи жителів на мільйони. Що вдалося дізнатися, читайте у сьогоднішньому матеріалі "Моя Київщина"

Житловий комплекс "Софія від Мартинова" почали будувати в далекому 2008 році. Портал "Моя Київщина" раніше робив розгорнутий матеріал щодо переваг та недоліків ЖК, який співпав із десятиріччям існування заміського комплексу. Журналісти звернули увагу на те, що багато мешканців скаржилися на махінації з водопостачанням, але на той час це було складно довести.

Журналістам вдалося провести власне розслідування, що допомогло розібратися у заплутаній історії. Родина виїхала з комплексу, але свою квартиру в оренду не здавала. У їхньому помешканні ніхто не проживав із червня по листопад 2019 року. Після повернення у квартиру великим здивуванням для власників стало те, що їм було відключено водопостачання через борг перед ЖЕКом, який напряму підпорядковується одіозному забудовнику Мартинову.

Тоді журналісти вирішили зв’язатися із Мартиновим, щоб урегулювати всю ситуацію та пояснити, що борг перед ЖЕКом неіснуючий, адже послугами з водопостачання ніхто не користувався протягом півроку. У свою чергу забудовник відповів, що не має стосунку до відключення мешканців, а цим займається місцевий водоканал.

У свою чергу, працівники водоканалу почали звинувачувати у всьому "мартинівський" ЖЕК, адже тільки його співробітники мають доступ до технічних приміщень, звідки можна контролювати подачу води не тільки на весь комплекс, а й в окремі квартири. Фактично тим самим водоканал підтвердив, що ЖЕК узяв у заручники і їх, і мешканців комплексу. Хоча ігнорування проблеми наводить на думку, що ЖЕК та водоканал у зговорі...

Цікаво те, що за кожен місяць жителям нараховували від 8 до 12 м3 використаної води, а загальний рахунок склав майже 1 000 грн. У родини не було іншого вибору, як погасити "борг", адже правди добитися не вдавалося. Варто відзначити, що показники лічильника в квартирі залишалися незмінними протягом усього часу.

Згодом стало відомо, що нарахування усі мешканці ЖК отримують відповідно до показників приладів, які стоять у підвалах будинків: доступ до них мають тільки працівники ЖЕКу, а стороннім туди зась. Саме у підвалах знаходяться апаратні, звідки можна відключити подачу води в будь-яку квартиру. ЖЕК, який підпорядковується забудовнику Мартинову, переконує, що правильно показують тільки лічильники обслуговуючої компанії.

Після оплати рахунків воду ввімкнули протягом декількох годин: довелося зв’язуватися з Мартиновим, але той знову спростував свою причетність до відключення. На цьому експеримент не закінчився: у квартирі ніхто знову не жив протягом грудня та січня, але прийшли платіжки за використану воду, де були приблизно середньомісячні показники.

Цікаво, що показники газового лічильника залишилися незмінними протягом усього часу – це достовірно підтверджує той факт, що у квартирі нікого не було. Слід зауважити, що будинки у комплексі побудовані таким чином, що опалення квартир у осінньо-зимовий період здійснюється індивідуальними газовими котлами, тому перебування цілої родини без тепла було б просто неможливим. А от до "Київобленерго" питання є, адже згідно їхніх платіжок борг перед компанією збільшувався кожного місяця, хоча всі електричні пристрої були вимкнені. 

На початку лютого подача води знову була призупинена через ефемерну заборгованість. Саме тому власники квартири були змушені викликати поліцейських для з’ясування усіх обставин. Але вже зараз точно можна сказати, що забудовник незаконно позбавив представників водоканалу доступу до комунікацій, а також складається стійке враження, що правоохоронці мають розслідувати шахрайські дії управляючої компанії.

Цілком імовірно, що така ж ситуація з платіжками склалася у всіх мешканців комплексу, але не кожен може проконтролювати кількість використаної води. Якщо навіть припустити, що ЖЕК додає на кожен лічильник по 5 кубічних метрів води (у ЖК - близько 7 тисяч квартир), то обслуговуюча компанія може "накручувати" щонайменше 300 тис грн щомісяця. Залишається питання, у чиїх кишенях можуть осідати ці кошти? Але воно у більшій мірі несе риторичний характер…

Також нам вдалося у мережі знайти форум про забудови, де мешканці обговорювали проблеми ЖК "Софія". Деякі повідомлення датовані 2016 роком, хоча нарікання з того часу не змінилися. Ще тоді згадувалося про хамське ставлення працівників ЖЕКу до жителів комплексу, відключення води через мінімальну заборгованість, недопущення до лічильників у підвальних приміщеннях.

Така ситуація буде зберігатися до тих пір, поки мешканці новобудов не візьмуть ситуацію в свої руки. Згідно з законом, вони можуть відмовитися від послуг "мартинівського" ЖЕКу та перейти на ОСББ, що дасть змогу перекласти відповідальність за надання комунальних послуг на людей, які будуть відповідально ставитися до своєї роботи. Для жителів це наразі єдиний вихід, що дозволить позбутися постійного обману з платіжками.

Антон Болбочан, "Моя Київщина"

Читати "Моя Київщина" у Telegram