#

"Київоблгаз просто викручує руки": як страждає бізнес від свавілля монополіста

04.08.2021 08:00
"Київоблгаз просто викручує руки": як страждає бізнес від свавілля монополіста
Київоблгаз веде себе абсолютно незаконно

«Моя Київщина» продовжує розповідати про підприємців та жителів області які, як споживачі, потрапили в тенета ПАТ Київоблгаз та чи не щодня потерпають від неправомірних дій газової компанії-монополіста

Про власний досвід «співпраці» з газовиками редакції розповів Анатолій Семенець з Василькова, котрий намагається у правовому полі  відстояти права як простих людей так і підприємців у боротьбі з монополістом. Почалася ця історія 8.09.2020 року, коли працівники Васильківського відділення АТ «Київоблгаз» вчинили кримінальне правопорушення, проникнувши без дозволу до приватної власності, котра належить Сергію Семенцю, і перекрили газопостачання. В результаті мешканці більше як 30 будинків котеджного містечка «Грін-таун», які є добросовісними споживачами та відповідно не мають боргів перед Київоблгазом, в опалювальний період залишилися без блакитного палива. В зв’язку з цим правоохоронні органи відкрили кримінальне провадження по притягненню начальника Васильківського відділення АТ «Київоблгаз» Владислава Іволгіна, котрий і дав незаконне розпорядження по установці ковера на вищезгаданому газопроводі. На даний час кримінальне провадження розслідується.

«Я як підприємець створив близько 600 робочих місць і жодної копійки кредиту від держави не брав. Київоблгаз попросту викручує руки, але чому підприємці змушені страждати через монополістів? Чому ми, не порушивши закон, виконавши усі вимоги як «газового кодексу», так їхні внутрішні, маємо платити надумані і незаконні штрафи монополіста, який хоче тримати на гачку усіх підприємців», - говорить Анатолій Семенець 

В судову тяганину з «Київоблгазом» через їх незаконні дії доєдналася і власниця офісно-торговельного комплексу «Ліберті», що у Василькові, Лідія Семенець. Забігаючи наперед, варто зазначити, що у даній ситуації газовики вчинили не менш зухвало, і відбувалось це наступним чином: минулого року у ТРК «Ліберті» зламався газовий лічильник, за що представниками Васильківського відділення АТ «Київоблгаз» було складено Акт «Про порушення Кодексу газорозподільних систем», в якому зазначили, що З технічних причин вийшов з ладу лічильник, внаслідок чого витрата природного газу не обліковується, або обліковується не коректно. Примітно, що при складанні  Акту представник Васильківського відділення АТ «Київоблгаз» зафіксував, що  котли в кількості 4 шт. не працювали і не могли працювати в літній період, адже природній газ на них не подавався, оскільки був відсутній тиск на ВОГ. Зрозуміло, що потреби опалювати при плюсовій температурі у понад 30 градусів тепла не було. Попри це Васильківське відділення АТ «Київоблгаз» незаконним чином нарахував суму збитків в розмірі 79 856,00 грн. за   період   з  01.07.2020 р.  по  21.07.2020 р. Лідія Семенець, в свою чергу, змушена була звернутися до господарського суду, який задовольнив позов, визнав неправомірним та скасував рішення Васильківського відділення АТ «Київоблгаз» про нарахування штрафу.

Не оминула судова тяганина з Васильківським відділенням «Київоблгаз» ще одного нашого співрозмовника з Васильківщини, Олександра, який також вимушений був судитися з газовиками. У листопаді 2020 року, на території загального користування котеджного містечка «Грін-Таун» трапилася аварійна ситуація – невідомим транспортним засобом був пошкоджений  вузол обліку газу приватного будинку, внаслідок чого працівниками Васильківського відділення АТ «Київоблгаз» було відключено газопостачання до будинку. Після усунення причин аварійних відключень газових мереж споживачів газорозподільне підприємство Васильківське відділення АТ «Київоблгаз» повинно було відновити подачу газу,  але місцеві газовики відмовились провести роботи по ліквідації аварії та встановити нове газове обладнання, яке до речі, зобов’язали придбати саме Олександра:

«Після придбання та встановлення нового лічильника, відновлювати газопостачання газовики не поспішали, натомість склали Акт та нарахували штраф. В свою чергу суд своїм рішенням скасував даний Акт. Але, як я зрозумів, ухвала суду для Київоблгазу не підстава давати газ, тому довелося  звертатися у виконавчу службу, аби зобов’язати відновити газопостачання в будинку та виконати рішення суду».

З огляду на такі непоодинокі випадки підприємець Анатолій Семенець, заручившись підтримкою юристів, узявся конструктивно досліджувати проблематику, зокрема аби розібратися, що ж собою являє склад комісії АТ «Київоблгаз», для яких приймати неправомірні рішення стало нормою. Так, у квітні 2021 р., голові правління АТ «Київоблгаз» - Дронову Д.С був направлений адвокатський запит представника підприємця з проханням протягом п’яти робочих  днів надати інформацію про склад комісії АТ «Київоблгаз»  «Про затвердження Положення про проведення експертизи лічильника газу, установлених у споживачів і призначених для обліку природного газу в побуті», яка проводить експертизу лічильника газу у Київській області та про повноваження та і функції метрологічної служби  АТ  «Київоблгаз». За понад два тижні надійшла відповідь від технічного директора  Р.В. Писанко за дорученням  Голови   правління  АТ  «Київоблгаз»  -  Дронова  Д.С., де він стверджує, що запитувана в адвокатському  запиті  інформація відповідно до Наказу АТ «Київоблгаз»   являється    інформацією   з   обмеженим   доступом. Певно компанія-монополіст не знає, що відповідно до ст. ЗУ «Про доступ до публічної інформації» до інформації з обмеженим доступом, належать свідчення про особу (освіта, сімейний стан, релігійність, стан  здоров’я,  дата  і  місце  народження,  майновий  стан  та  інші  персональні   дані). Враховуючи вище викладене  відмова АТ «Київоблгаз» надати інформацію на адвокатський  запит  являється необґрунтованою, неправомірною  та  такою,   що   порушує законні   права   та   інтереси особи яку представляє адвокат. Більш того, згідно з ч. 2 ст. 24 ЗУ «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», орган державної влади, місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань, яким направлено адвокатський запит, зобов’язані не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом.  А відповідно до ч. 3 ст. 24 ЗУ «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», відмова в наданні інформації на адвокатський запит, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, тягнуть за собою відповідальність, встановлену законом, а саме 5 ст. 212-3 КУпАП (адміністративна відповідальність). З відповідною позовною заявою про притягнення до відповідальності адвокат-представник Анатолія Семенця звернувся до Васильківського міськрайонного  суду Київської області, який невдовзі має розглядати справу. 

«Так як АТ «Київоблгаз» не надали запитувану інформацію, складається думка, що у відомчій лабораторії з повірки лічильників, колекторів та перетворювачів відділу лабораторних вимірів метрології АТ Київоблгаз просто відсутня ліцензія на проведення подібного роду експертиз, відповідно  вони не мають права їх проводити. Насправді у роботу лічильника має право втручатись тільки завод-виробник. Але, це їх не спиняє, експертизи проводять і ставлять всіх у кого знімають лічильник «на коліна». У них стоїть така задача – відключати від газу, щоб потім вимагати кошти за нове підключення».

Говорячи про війни з монополістами, доцільно було б зауважити, що раніше при КОДА працювала Рада підприємців, членом якої, до речі, був Анатолій Семенець. Саме там  двічі на тиждень збиралися представники малого та середнього бізнесу та розглядали низку актуальних проблемних питань, які стосувались ринку газу та електроенергії, зокрема роботи «Київобленерго» та «Київоблгазу». Тоді ж проводилась робота по виявленні, а головне усуненні проблемних питань. Втім, наразі Рада підприємців при облдержадміністрації чомусь не актуальна і відійшла в минуле. Це прикро, каже  Анатолій Семенець, адже «Газовий кодекс» затверджений НКРЄ на даний час такий, що захищає права тільки монополіста, а не споживача. Доказом цього є низка прикладів. Приміром, споживачу, аби пустити газ в осінньо –зимовий період, потрібно зібрати щонайменше 31 підпис тільки в Васильківському відділенні АТ «Київоблгаз». Що ж до повірки лічильників, то згідно директивних документів, вона повинна тривати не більше 10 днів. А фактично повірка проходить 2-3 місяці. З-поміж іншого, «Київоблгаз» не виконує свої договірні зобов’язання при проведенні монтажних робіт систем газопостачання (земельних робіт, відновлення твердого покриття) – все скидається на замовника.  Що вже й казати про знищену здорову конкуренцію між ПАТ «Київоблгаз» та сторонніми монтажними, проектними організаціями, коли замовник не має права обрати ані підрядника, ані матеріали. І це далеко не всі порушення з боку компанії-монополіста, яка буквально зробила заручниками споживачів блакитного палива по усій території Київщини. 

Читати "Моя Київщина" у Facebook
Надія Савчук
журналістка