#

Чекаємо на нове подорожчання: як ОПЗЖшники беруть контроль над маршрутками Київщини

22.02.2021 08:20
Чекаємо на нове подорожчання: як ОПЗЖшники беруть контроль над маршрутками Київщини
Фото з мережі Інтернет

Один із найцікавіших структурних підрозділів Київської ОДА, де крутяться неймовірні грошові потоки, – транспортний. Як відомо, цю стихію на Київщині багато років поспіль контролювала група Олександра Качного – ексголови та ексдепутата Київоблради, а нині нардепа від ОПЗЖ. Із відомих причин після виборів нічого не змінилося. Про призначення нового керівника Управління пасажирських перевезень, яке відбудеться незабаром, читайте в матеріалі "Моєї Київщини"

Про тих, хто впливає на життя цілої області, зазвичай ми знаємо небагато: у кращому випадку пересічний житель Київщини може пригадати, хто зараз голова адміністрації чи ради, а про якісь там департаменти не варто й запитувати. Але треба зауважити, що саме в управліннях та департаментах вирішується більшість питань, які потім напряму відображаються на житті кожного з нас.

Звісно, найбільш бажаною сферою є будівництво, адже на реалізацію цільових програм щороку виділяються мільярди гривень, а тому на їх освоєнні можуть заробити "правильні" люди. Проте в цій історії є серйозні ризики, зокрема висока вірогідність того, що за свої дії колись доведеться відповідати. Зауважимо, що правоохоронці слідкують за рухом бюджетних коштів і за необхідності зможуть зібрати достатню кількість доказів їх крадіжки.

До транспортної галузі увага - значно менша. Проте даремно, адже це мільярдний бізнес, який за словами багатьох перевізників - буцімто збитковий, хоча це не відповідає дійсності. За оцінками експертів, один лише броварський напрямок приносить перевізникам близько 1,5 млрд грн на рік. Саме через перерозподіл ринку перевезень у Броварах минулого року була масштабна перестрілка. Зауважимо, що локальне протистояння триває досі, адже час від часу з’являються повідомлення про стрілянину по маршрутках. Але доки хтось із пасажирів чи перехожих не отримає травму, це, схоже, нікого не хвилює.

Варто розуміти, що Управління пасажирських перевезень Київської ОДА (раніше Управління інфраструктури) вирішує, який перевізник буде надавати послуги на міжміських маршрутах, тоді як локальні перебувають у компетенції місцевої влади. Чиновники того ж управління приймають рішення щодо створення нових напрямків, якщо така потреба існує. Саме від кількох осіб залежить, який перевізник буде обслуговувати населення та за яку ціну. Чи варто говорити, що рівень корупції зашкалює…

Традиційно найбільший вплив на Управління пасажирських перевезень зберігала група Олександра Качного – ексголови та ексдепутата Київоблради, який зараз є одним зі спікерів ОПЗЖ у Верховній Раді. Найбільш корумпованим називали управління за часів Юрія Чередніченка, який був його керівником із квітня 2017 по жовтень 2019 року. Зауважимо, що в цей період він був депутатом Київоблради від "Опозиційного блоку". Головна "фішка" Чередниченка, який, до речі, після Революції Гідності був викинутий з посади голови "Украероруху", полягала в тому, що він, очоливши конкурсний комітет, влаштовував конкурси для маршрутників в закритому режимі, не пускаючи туди а ні журналістів, а ні когось "зайвого". 

Цікаво, що, попри скандальність його персони та численні акції протесту під стінами КОДА, йому вдалося протриматися на посаді більше двох років. Це при тому, що попередники в середньому затримувалися на півроку. Чередніченку неодноразово закидали корупцію, проте це ніяким чином не хвилювало тодішнього голову Київської ОДА Олександра Горгана. Як повідомили джерела в КОР, одного разу Горган перед колегами-депутатами обмовився, що один із перевізників пропонував йому хабар у розмірі 5 млн грн за те, щоб обслуговувати один із прибуткових приміських маршрутів. Як розвивалася історія далі – невідомо, але інформації про звернення Горгана до правоохоронців не було…

Після Чередніченка керівником управління було призначено Віктора Сасіна (15.10.19 – 01.01.20), який свого часу був радником ексміністра інфраструктури Володимира Омеляна. Далі на посаду прийшов Сергій Рибченко (01.01.20 – 08.07.20), про якого майже нічого невідомо. А от його наступником став Руслан Садовський, який до цього встиг попрацювати у Бориспільській та Обухівській РДА на посаді першого заступника. Головним лобістом його призначень називали дружину – Ірину Садовську, яка тривалий час була заступницею міністра юстиції. Цікаво, що останній закидали покривання державних реєстраторів, які займалися рейдерством, зокрема на Київщині.

Садовський на посаді теж довго не затримався. Зараз в.о. начальника Управління пасажирських перевезень значиться Артем Чабан, який раніше займав посаду заступника. Достовірно можна стверджувати, що  закінчується той короткий проміжок часу, коли ОПЗЖшники не мали безпосереднього впливу на перевезення в області, хоча постійно залишалися в темі і мали змогу опосередковано впливати на ухвалення деяких рішень.

Як стало відомо інформаційному порталу "Моя Київщина", питання призначення наступного очільника управління уже вирішено. Як і передбачалося, представники ОПЗЖ знову отримають контроль над маршрутними перевезеннями на Київщині, адже їх депутати входять до більшості в раді. Лобіювати інтереси Ксьонзенка-Качного в комітеті буде Григоренко Ігор Васильович.

Про нього відомо небагато у зв’язку з особливостями попередньої роботи. До 2004 року Григоренко був співробітником СБУ в Автономній Республіці Крим. Причини звільнення - невідомі. Після того він почав займатися транспортним бізнесом. Григоренко значиться серед бенефіціарів ТОВ "АВТО-КРУЇЗ-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38934650), на якій зареєстровано аж два маршрутні транспортні засоби. До родинного бізнесу також входять ТОВ "КОМПАНІЯ "ІНГВАР ІНЖІНІРІНГ" (код ЄДРПОУ 21672063) та ТОВ "АРМАН ТЕХ" (код ЄДРПОУ 38792064), що надають послуги з ремонту та технічного обслуговування авто.

Цікавим є той факт, що свого часу Григоренко керував компанією ТОВ "СПЕЦВИСОТМОНТАЖ-БУД", президентом якої є Валерій Ксьонзенко – нині заступник голови Київоблради, який балотувався першим номером списку ОПЗЖ. Зауважимо, що Ксьонзенка до недавнього часу називали правою рукою Качного в Київській області. Як бачимо, "підвищення" останнього в народні депутати сприяло становленню Ксьонзенка як публічного політика, а також просуванню людей з його оточення на важливі посади.

Очікування дуже прості: зараз відбудеться черговий перерозподіл ринку перевезень на Київщині, де низці власників маршруток доведеться готувати валізи з готівкою, аби тільки залишитися при роботі. Усі, хто не згоден платити – отримають декілька скарг від незадоволених пасажирів, після чого у КОДА з ними розірвуть договори. Цілком імовірно, що апетити в чиновників будуть високими, а тому це точно не останнє подорожчання вартості проїду. Проте на відповідну якість послуг, покращення автопарку чи адекватну сплату податків у бюджет можна не сподіватися…

Читати "Моя Київщина" у Telegram
Анатолій Тихий
журналіст